De 8 (zéér nuttige) tips van de Mystery Shopper! (Exclusief voor de dealers van Rainbowsol!)

10-11-2017
U weet het ongetwijfeld; wij van Rainbowsol hebben een goed netwerk binnen de zonweringsbranche.

Zo kennen wij ook de Mystery Shopper van vakblad Z&R persoonlijk. Laatst spraken wij hem. Hij vertelde ons wat hij in de afgelopen jaren zoal meemaakte tijdens zijn ‘Onverwachte Bezoeken’ aan dealers in het land.


Vrij onthullend. En, behoorlijk leerzaam en inspirerend.

Misschien bent u ook ooit wel eens door deze Mystery Shopper bezocht. En zo niet: misschien staat hij ineens in de komende weken en maanden bij u in de zaak. Hoe dan ook. Dit zijn de bevindingen van de Mystery Shopper, die hij exclusief met ons deelde.

Doet u er uw voordeel mee!
 

1. Koffie!


Als op uw site staat vermeld: ‘De koffie staat klaar’ …. Zorgt u er dan ook voor dat de koffie altijd écht klaar staat! Zo vers mogelijk. En, niet in een plastic bekertje graag. Gewoon in een fatsoenlijk kopje. Met een koekje erbij.

De liefde van de klant gaat… door de maag! En: belofte maakt schuld!




 

2. Aanbiedingen?


Als op uw site een speciale aanbieding staat vermeld; informeer uw medewerkers daar dan over. Eigenlijk best jammer als daardoor een verkoopkans wordt gemist als uw medewerkers niet weten waarmee potentiële klanten verleid kunnen worden…

 

3. Doet de deurbel het?


Natuurlijk begrijpt ook de Mystery Shopper dat u soms achter in het magazijn, of op kantoor, aan het werk bent. En dus is er even niemand in de showroom. Daarom een check: doet de deurbel het?

Heel vervelend als de Mystery Shopper (of: de klant!) heel lang moet wachten in de showroom en er komt maar niemand…


 

4. Spik en Span!


Is alles afgestoft en schoon? Dus, niet dat er een hele stofwolk vrijkomt als een knikarmscherm wordt gedemonstreerd aan een klant? Geen rommel in de showroom die eigenlijk in het magazijn hoort te liggen. De klant knapt echt af als het niet spik en span is.




 

5. Stuur die offerte wel!
 

Leuk, dat verkoopgesprek. Maar vergeet dan niet die offerte te sturen. Volgens de Mystery Shopper gebeurt het nét even iets te vaak dat een offerte – na een leuk onderhoud mét demonstratie in de showroom – ondanks toezeggingen niet wordt toegestuurd.
 

LEUKE LEESTIPS:
 

  • 6 tips waarmee de dealer zich kan weren tegen de internetshoppende klant!
     
  • Wat als de klant 'Nee' zegt?

 

6. Openingstijden
 

Kloppen de openingstijden, die op de site staan vermeld, wel met de werkelijke openingstijden? En, komen ze ook overeen met wat er op het bordje bij de ingang staat vermeld?

 

7. Social Media


Heel veel dealers hebben ooit een Social Media-account aangemaakt. Maar ze gebruiken deze nooit. Sterker nog; ze zijn het vaak vergeten dat ze bijvoorbeeld een Twitter of Facebook-account hebben.

Als eerste: dit kan natuurlijk niet in deze digitale tijden. Maar, realiseert u zich wel dat klanten ook vragen kunnen stellen via Social Media?


 

8. Uw bestickerde bedrijfswagen


De Mystery Shopper heeft ook nog een tip voor buiten de showroom. Realiseert u en realiseren uw medewerkers zich dat uw bedrijfswagen, vol met bestickering, ook uw reclame is. Het past dan niet om letterlijk andere automobilisten de pas af te snijden en dan een middelvinger op te steken. (Waar gebeurd!).

Uw bedrijfswagen is uw visitekaartje. (Zorg er bovendien voor dat deze dus ook altijd keurig gewassen is!).

 

Tot slot...


Enfin, 8 leuke aandachtspuntjes, dachten wij zo. Exclusief voor u, als dealer van Rainbowsol, hebben wij met plezier deze ogenschijnlijk vanzelfsprekende aandachtspunten met u gedeeld.


Met vriendelijke groet (en succes!),

Robert Bosch
Rainbowsol

r.bosch@rainbowsol.nl