1

De geheimen van goede mond-tot-mond reclame

27-03-2019
Als wij met onze dealers praten, dan hebben we het natuurlijk over de prima producten die we leveren.

Juist!

Onze Rainbow-Collection is vanzelfsprekend een van de onderwerpen waar we gráág over van gedachten wisselen.

Maar uiteraard hebben we het met u ook over de vraag hoe we samen onze zonweringssystemen zo goed mogelijk onder de aandacht kunnen brengen.



We horen vaak van u dat mond-tot-mond-reclame nog altijd de beste reclame is.
En dat geloven we. Er is immers niets beters dan als (uw) klanten tegen elkaar vertellen dat ze zo fantastisch in uw showroom geholpen zijn. En, dat ze zo tevreden zijn.

Toch willen we u verder triggeren of aan het denken zetten. Gewoon om eens te kijken of we met z’n allen meer kunnen halen uit de kansen die mond-tot-mond reclame bieden.

Daarom….

5 tips om succesvoller te worden door mond-tot-mond reclame!


1. Wees jezelf!

Klinkt logisch. Is misschien zelfs een open deur. Maar het is soms ook makkelijker gezegd dan gedaan.

Maar, wees gewoon jezelf.

Speel geen toneelstukjes in de showroom. Wees eerlijk, authentiek en ga uit van het credo: WYSIWYG. What You See Is What You Get. Uw geloofwaardigheid stijgt. Precies dát aspect wordt dan graag doorverteld.


 

2. Kom beloften na!

Doe wat u zegt. En, zeg wat u doet. Kortom: kom beloften na. Als u zegt: ‘Ik bel u komende vrijdagmiddag terug met een prijsvoorstel…’. Doe dat dan ook. Bel terug. En héb die offerte klaar.

Zo simpel is het eigenlijk.

Dit is alleen maar positieve PR.

Als vrienden, familie of andere mensen uit de sociale kring van uw klanten ook overwegen een zonwering aan te schaffen, dan zal in ieder geval binnen die sociale context gecommuniceerd worden dat u in ieder geval doet wat u hebt beloofd.

Dat vinden klanten fijn.


 

3. Ultieme klantbeleving!

Best moeilijk dit maar wel nuttig om eens over na te denken. Stel uzelf in ieder geval eens de vraag: ‘Hoe zorg ik er voor dat het bezoek van de klant, in mijn showroom, als een feestje wordt ervaren?’

Maak het dus eerst eens heel groot: een feestje ja.

Hoe gaat u het voor elkaar krijgen dat de glimlach van de klant alleen maar breder en breder wordt en dat ze reclame voor u gaan maken vanaf het moment dat ze bij u de deur uitstappen. Werk aan ultieme klantbeleving!
 

4. De koffie is zo belangrijk!

Alle strandtenten aan de Noordzeekust danken hun succes aan de kwaliteit van de koffie. Als de koffie slecht is, dan komen de mensen niet. Wij Nederlanders zijn nu eenmaal fervente koffiedrinkers en dus moet de koffie goed zijn.

De bottomline is: heb excellente koffie in huis. En schenk dat kopje met passie in. Laat de klant bijna vergeten dat hij in een showroom van een zonweringsdealer op bezoek is. Laat hem denken dat hij in een hoogwaardige koffiebar zit met een professionele barista die de koffie op en top laat dampen.

Is dit dan goed voor de mond-tot-mondreclame?

Jazeker.

Want als de koffie niet goed is, dan hebben mensen het daarover.

“De koffie was echt niet te pruimen bij zonweringsdealer X…..”
Regeren is dus vooruitzien!



 

5. Ken de humor van de klant!

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Weet met welke grapjes u de klant een vrolijk gevoel geeft. Want uiteraard hebt u het náást de gesprekken over de zonweringssystemen van onze Rainbow-Collection ook over andere dingen.

Een goede fatsoenlijke mop is dus nooit een overbodige luxe. Maak humor tot een onderdeel van het verkoopgesprek. En, de klant vertelt het verder! Met een glimlach.

Pas wel op he… dit zijn de dingen die u echter nooit tegen een klant moet zeggen!
We wensen u veel verkoopsucces!





Veel succes!

Robert Bosch
Rainbowsol


Hebt u vragen? Mail mij!