Hoe maakt u de beste aanbieding met het meeste commerciële succes?

12-08-2018
Nu het nog volop zomer is (hoera!), wilt u in alle drukte uiteraard nog niet denken aan de aanbiedingen voor het najaar. Of, voor de andere rustige momenten. Tóch schreven we dit blogje alvast.

Omdat elke aanbieding, die u bedenkt, natuurlijk wel effect moet sorteren. We hopen dat we u op goede ideeën kunnen brengen.



Want, het maken van een goede aanbieding, waar de consumenten op reageren en op handelen, is eigenlijk een kwestie van slimme psychologie.
 

1. Gevoel van een gemiste kans

Schrijf in de teksten van uw aanbieding niet alleen over de voordelen van het product, als de consument deze koopt, maar benadruk vooral ook de nadelen als de consument besluit om niet tot aankoop over te gaan. Dus, wat loopt de klant mis als ze uw product of dienst niet kopen?

Een aanbieding werkt namelijk beter als de consument zich realiseert dat hij iets kan verliezen. Verliezen is pijnlijker dan de lol van het winnen.
 

2. Communiceer schaarste

Geef de consument het gevoel dat hij redelijk snel moet reageren. Dat kunt u doen door een zekere vorm van schaarste te suggereren in uw advertentie of aanbieding. Zoals, dit aanbod geldt alleen voor de eerste 25 klanten. Of, de aanbieding is uitsluitend geldig tot en met 20 augustus of zo lang de voorraad strekt.

Maak de klant zich ervan bewust dat hij snel moet handelen. Als hij dat niet doet, dan zal hij een verlies ervaren (zie het eerste punt in dit blogje!)


 

3. Noem uw aanbieding géén aanbieding…

Déze is héél interessant, maar deze kan wel heel goed werken. Noem uw aanbieding géén aanbieding. Natuurlijk hebt u een fantastisch aanbod, dat aan de kenmerken 1 en 2 uit dit bulletlijstje voldoet, maar voeg op uw website bijvoorbeeld een bannerknop toe waarop staat: ‘Neem een optie’.

Of, ‘Reserveer vrijblijvend….’

Jawel, een simpel ander woordje in de tekst van uw advertentie kan tot verrassende resultaten leiden.



Enfin, zeker wat om over na te denken, zo lijkt het ons. Want, wie van u wil zijn aanbiedingen niet commercieel succesvol maken?

Overigens.... (nog een bonustip...):
Als uw aanbieding niet meer geldt? Vergeet u deze dan niet van de site te halen. Want, als deze er nog op staat, dan kan de consument daar toch nog rechten op claimen

Veel succes!


Robert Bosch
Rainbowsol


Hebt u vragen? Mail mij!