Wanneer hebt u voor het laatst iets op uw site veranderd?

10-02-2018

Online marketing wordt steeds belangrijker voor de dealer in zonweringen.

Consumenten oriënteren zich steeds meer via het internet en dan is het uiteraard ‘hopen’ dat u – bijvoorbeeld in zoekmachines als Google – in beeld komt bij die oriënterende consument.


Want, als u niet in beeld bent (lees: als u niet gevonden wordt), dan wordt uw concurrent waarschijnlijk wél gevonden.

Het is dus van belang om online actief te blijven.

Ik heb in dit blogje voor u een aantal punten op een rijtje gezet om uw vindbaarheid in zoekmachines als Google positief te beïnvloeden.

Eigenlijk zijn onderstaande bullets niet veel meer dan het antwoord op de vraag: wanneer hebt u voor het laatst iets op uw site veranderd?
 

1. Is uw site mobile responsive?

Hebt u uw site (technisch) laten aanpassen opdat deze mobile responsive is? Dus, dat deze ook goed leesbaar is op een mobiele telefoon of kleine tablet? Zo ja? Goed gedaan! Zo nee, overleg meteen met uw websitebouwer om dit aan te passen, want als een website niet mobile responsive is, dan heeft dit een nadelige invloed op uw zoekresultaten.

Ja, zo streng is Google dus.



 

2. Wanneer hebt u uw teksten voor het laatst veranderd op de site?

Op uw site staan veel statische pagina’s. Dat zijn de ‘algemene pagina’s anders dan de nieuws- of blogberichten. Verandert u deze af en toe?

Zo ja. Prima. Google beoordeelt uw site dan als een site waar wat op gebeurt en waardeert dit als goed.

Zo nee, loop in ieder geval – voordat het seizoen weer echt van start gaat – de teksten op de site eens door. Sterker nog: een site met spelfouten wordt ook al als minder goed gewaardeerd. Zo intelligent is Google al.


 


3. Wanneer publiceerde u uw laatste nieuwsbericht?

U hebt ongetwijfeld zelf ook wel eens op een site gekeken en geconstateerd dat het laatste nieuwsbericht van méér dan een jaar geleden was. Wat was uw reactie?

Wel, zo een zelfde reactie heeft de internet shoppende klant ook als deze constateert dat het laatste nieuwsbericht op uw site van héél lang geleden is.

De indruk die kan ontstaan is, dat er helemaal geen activiteit is. Los van die beeldvorming geldt ook hier dat Google een site interessanter vindt als er regelmatig nieuwsberichten worden gepubliceerd.

Geef uzelf in ieder geval de opdracht om minstens één keer per maand een nieuwsbericht of blog te plaatsen!
 

4. Hoe snel is de laadsnelheid van uw site?

Dit is écht zo een dingetje dat u ook eens met uw websitebouwer moet overleggen. Hoe sneller een site laadt in browsers, des te interessanter dit door de zoekmachines wordt gevonden.

Dit levert een hogere rating en ranking op. Met andere woorden: als uw site – door de technische constructie – te langzaam laadt, ook al is de internetverbinding van de bezoeker op de site prima, dan heeft dit een negatieve invloed op uw vindbaarheid.

Dus, heb het er over met uw websitebouwer.


 

5. Afbeeldingen op de site!

Dit bullet is eigenlijk een aanvulling op punt 4 uit dit lijstje. U weet als geen ander dat het in de zonweringsbranche ook gaat om mooie foto’s, om uw verkoop een stimulans te geven.

We zien soms nog wel eens dat originele foto’s – dus hele zware foto’s, met veel MB! – worden geplaatst op een site.

Wel, dat is niet zo handig omdat dit de laadbaarheid van de site negatief beïnvloedt.

Gebruik dus kwalitatief hoogwaardige maar wel lage resolutie foto’s en afbeeldingen voor uw site. Zoekmachines waarderen dit positief. En, dat is goed voor uw vindbaarheid op het internet.

 

6. Plaats video’s!

Los van het feit dat bezoekers van een website het leuk vinden om een korte video te zien, heeft het ook een positieve invloed op uw vindbaarheid als die video – vanaf bijvoorbeeld YouTube – is geïntegreerd in uw website.

Ook hier concludeert het almachtige Google dat uw site relevanter is dan websites zónder video’s. U stijgt in de zoekresultaten.



 

7. Check de Meta Description

Dit is een belangrijke uitdaging. Want, als u uw webpagina’s en blogs wilt delen op Social Media dan is het sowieso handig dat de titel van de pagina én de zgn. Meta Description (de eerste 120 tekens van de tekst) goed zijn ingevoerd.

Bij het delen op Social Media zijn deze data zichtbaar waardoor geïnteresseerde consumenten sneller geneigd zijn om te klikken. Maar er is nog iets: als u er in slaagt om de relevante zoekwoorden van een consument, optimaal te verwerken in die zogenaamde Meta Description, dan vergroot u uw vindbaarheid.

Nog nooit gehoord van een begrip als Meta Description en hebt u dit nog nooit gezien in het beheersysteem van uw site?
Wel, neem meteen contact op met uw websitebouwer!


Ik wens u ongekend veel digitale slagkracht toe!

Als dát op orde is, dan komt het per definitie ook goed met de verkoop van alle zonweringssystemen, waaronder die van Rainbowsol natuurlijk!


Robert Bosch 
Verkoop Rainbowsol
Hebt u vragen?
Mail mij!