Customer Review met Meuta Living in Assen: “Zonweringen uit de Rainbow Collection zijn esthetisch en decoratief verantwoord.”

12 november 2025 door Redactie
zonwering

Raymond van de Berkt, van Meuta Living in Assen (Colors @Home), kende het merk Rainbow Collection al wel, maar besloot pas in 2023 contact op te nemen met RainbowSol in Leerdam om eens te kijken of er een samenwerking mogelijk was.

“Ik ben opgegroeid in de zonweringsbranche, ik weet grotendeels wel zo een beetje wat er speelt maar op de een of andere manier hadden we nog nooit zaken gedaan met RainbowSol. Daar kwam verandering in. En ik ben blij dat we die stap hebben gemaakt.”

Dan moet Raymond wel lachen. “De vertegenwoordiger, Robert Bosch, zegt altijd dat elke potentiële klant – de vakhandel dus – door de ballotagecommissie moet. En dat is ook wel terecht. Ik snap dat een firma als RainbowSol die goede kwalitatieve zonweringsproducten levert, dit vooral ook samen met professionele dealers wil doen."

"Zo ben ik ook – op verzoek van Robert – samen met 2 collega's   in de showroom in Leerdam geweest. Goed dat hij verwacht dat dealers daar een kijkje komen nemen. En ja, ik zei het al: op zich hoef je mij niet veel te vertellen over de zonweringsbranche maar natuurlijk was het leuk en interessant om te zien wat er daar zoal allemaal achter de schermen in Leerdam gebeurt. Prima dus.”

Verkoopt zichzelf

“Waarom wij graag Rainbow Collection in onze showroom in Assen wilden hebben?” zo vraagt Raymond zich af. “Wel, ik vind de producten esthetische en decoratief zeer verantwoord. Natuurlijk proberen wij in onze showroom – als wij met consumenten spreken – altijd een goed en eerlijk advies te geven maar ik merk tegenwoordig wel dat je eigenlijk de consument niets hoeft te vertellen over hoe mooi de producten zijn. Dat zien ze meteen, in ieder geval met de collectie die we meteen kunnen laten zien. Het verkoopt dus bijna zichzelf.”

Het team van Meuta Living. Geheel links op de foto: Raymond.

Online tool: gebruikersvriendelijk

Als Raymond wordt gevraagd waar een leverancier in de zonweringsbranche aan moet voldoen, dan heeft hij wel een aantal punten die hij kan benoemen.

“Uiteraard moet de prijs-/kwaliteitverhouding op orde zijn. Wel… dat is het geval bij de Rainbow Collection. Ook moet ik als dealer makkelijk contact kunnen krijgen met de leverancier. Als er wat is, dan moet het worden opgelost. Ook dat is prima op orde."

"Daarnaast vind ik de bestelmodule voor ons als dealers ook heel gebruikersvriendelijk. Want, onze tijd is ook schaars. Wij zijn op zoek naar gemak. Als je inlogt is het allemaal heel overzichtelijk. Je krijgt ook daar snel een terugkoppeling en dat is fijn.”

Lokale verankering

Natuurlijk heeft Raymond zelf ook nog volop ambities voor de zaak in Assen en omstreken. “Kijk, we hoeven niet heel groot te groeien. Wij zijn al sinds 1970 gevestigd in Assen. Ik denk dat kleine bedrijven zoals wij het beter doen dan grote bedrijven of ketens. Voor ons is het belangrijk om goed lokaal verankerd te zijn. Ik denk dat ons dat is gelukt in Assen. Uiteraard willen wij in een persoonlijk contact met de klant een eerlijk en goed advies blijven kunnen geven en ja… dan is het fijn dat een partij als RainbowSol daar soms ook in ondersteunt.”

Sterk familiebedrijf

Heeft Raymond dan nog een kritische noot richting Robert Bosch – de vertegenwoordiger – en zijn collega’s?

“Hmmm… nee, eigenlijk niet. Ik vind het een goede leverancier. Als er wat is, dan komen we er altijd uit. Ik denk dat RainbowSol een sterk familiebedrijf is en in de laatste jaren een stabiele en behapbare groei heeft doorgemaakt. Volgens mij heeft het bedrijf een goede naam. Innovatie is en blijft wel belangrijk maar ik denk dat ook RainbowSol met al haar knikarmschermen, uitvalschermen, screens en rolluiken dondersgoed weet waar de branche naartoe gaat en waar de consument behoefte aan heeft. Kortom: ik ben tevreden, ik hoop nog lang te kunnen samenwerken.”

#MakingShadowBeautiful