Blog

Wanneer hebt u voor het laatst iets op uw site veranderd?

10-02-2018
Wanneer hebt u voor het laatst iets op uw site veranderd?
Online marketing wordt steeds belangrijker voor de dealer in zonweringen. Consumenten oriënteren zich steeds meer via het internet en dan is het uiteraard ‘hopen’ dat u – bijvoorbeeld in zoekmachines als Google – in beeld komt bij die oriënterende consument.

Want, als u niet in beeld bent (lees: als u niet gevonden wordt), dan wordt uw concurrent waarschijnlijk wél gevonden.

Moet de vakhandel in zonweringen aan marketing doen? (Is dat écht nodig?)

26-01-2018
Moet de vakhandel in zonweringen aan marketing doen? (Is dat écht nodig?)
In dit blog wil ik graag met u in gesprek over marketing. Elke commerciële organisatie doet nl. aan marketing. De vraag is nu of zonweringsdealers óók aan marketing moeten doen? 

Mijn antwoord is een volmondig ‘Ja’! U wilt toch verkopen? Of, vermoedt u dat de verkoop ‘vanzelf’ gaat?

De winkeltrends van 2018 (Belangrijk om het hier over te hebben)

15-01-2018
De winkeltrends van 2018 (Belangrijk om het hier over te hebben)
Het nieuwe jaar is alweer begonnen en daarom heb ik voor u een aantal trends op een rijtje gezet, die we in 2018 in de retail mogen verwachten.

Heb ik dit dan zelf allemaal zomaar verzonnen? Nee. Ik heb me goed ingelezen en heb flink wat professionele blogs op sites met autoriteit gelezen, daar zelf over nagedacht en daar voor u – voor uw gemak – een korte samenvatting van gemaakt. De eerstvolgende keer dat ik bij u in de winkel ben, heb ik het er graag over met u, want… er staat qua trends nogal wat te gebeuren in 2018.

 

De 8 (zéér nuttige) tips van de Mystery Shopper! (Exclusief voor de dealers van Rainbowsol!)

10-11-2017
De 8 (zéér nuttige) tips van de Mystery Shopper! (Exclusief voor de dealers van Rainbowsol!)
U weet het ongetwijfeld; wij van Rainbowsol hebben een goed netwerk binnen de zonweringsbranche.

Zo kennen wij ook de Mystery Shopper van vakblad Z&R persoonlijk. Laatst spraken wij hem. Hij vertelde ons wat hij in de afgelopen jaren zoal meemaakte tijdens zijn ‘Onverwachte Bezoeken’ aan dealers in het land.

Wat zonweringsdealers kunnen doen tegen de (internet)shoppende klant? 6 tips! (Blog door Robert Bosch)

20-10-2017
Wat zonweringsdealers kunnen doen tegen de (internet)shoppende klant? 6 tips! (Blog door Robert Bosch)
Veel zonweringsdealers in Nederland vragen zich bijna elke dag af hoe ze zich toch moeten ‘wapenen’ tegen organisaties die via het internet zonweringsproducten aanbieden.

En daar blijft het niet alleen bij: consumenten besluiten soms ook om ‘gewoon dan maar’ via het internet te bestellen. En dus niet meer bij u in de winkel.

Wat als de klant 'Nee' zegt? (door Robert Bosch)

26-09-2017
Wat als de klant 'Nee' zegt? (door Robert Bosch)
U zult het als dealer in de zonweringsbranche ongetwijfeld wel eens hebben meegemaakt. Dan bent u er zelf 100% van overtuigd dat u een goede offerte hebt voorgelegd, u had een leuk contact met de klant, u was ook – bij het opmeten thuis – prima met koffie ontvangen en toch komt daar ineens de ‘nee’ van de klant.

VLOG: ELvira Lopulalan - van de planning bij Rainbowsol - stelt zich aan u voor!

09-09-2017
VLOG: ELvira Lopulalan - van de planning bij Rainbowsol - stelt zich aan u voor!
VLOG: Onze medewerkster Elvira Lopulalan, van de planning bij Rainbowsol in Leerdam, stelt zich met plezier voor aan u in een korte video. (Leuk!)  Eindelijk een gezicht bij een stem.

Drie tips om meer te verkopen vanuit de showroom (door Robert Bosch)

06-07-2017
Drie tips om meer te verkopen vanuit de showroom (door Robert Bosch)
Inmiddels ben ik al zo’n 8 jaar actief in de zonweringsbranche, ik heb veel winkels bezocht en ik volg vanzelfsprekend ook veel ontwikkelingen in het consumentenkoopgedrag.

Die optelsom van alle inspiratie, bracht me er toe om dit korte blog te schrijven waarin ik graag drie tips met u deel; tips om méér te verkopen vanuit de showroom!

De nieuwe kenmerken van de consument, anno 2017

23-05-2017
De nieuwe kenmerken van de consument, anno 2017
Consumenten zijn nauwelijks meer merkentrouw. Door de transparantie van het internet kan iedereen overal zijn informatie vinden en daardoor is (of, lijkt?) de consument goed geïnformeerd. Dat is best lastig voor de retailer, zeker ook in de zonweringsbranche waar de klant gemiddeld één keer in de vijftien jaar een nieuwe zonwering koopt.

Ik heb voor u een aantal kenmerken van de huidige consument op een rijtje gezet.

Een persbericht uitsturen: hoe doe je dat?

22-04-2017
Een persbericht uitsturen: hoe doe je dat?
(+ aanbod voor de eerste 10 Rainbowsolklanten die reageren)
In dit blog heb ik een aantal tips voor u genoteerd, waarmee u uw kans op lokale publiciteit vergroot. Bijvoorbeeld in de kranten.


Bovendien hebben wij voor de eerste 10 klanten die reageren op dit blog een superleuk aanbod. Wij helpen u met uw pers- en nieuwsbericht(en) die u naar de lokale media kunt sturen!

Laatste nieuws

‘Meer omzet kan alleen als je actuele kennis in huis hebt’ (Inspiratie was het sleutelwoord tijdens de Rainbowsoltrainingen)

Vorige week zijn we in Assen gestart met onze jaarlijkse producttrainingen. Rainbowsolmedewerker Evert de With, die de trainingen verzorgde, kreeg er zelf ook volop energie van.

“Ik merkte dat de groepen zeer leergierig waren,” zegt hij. “Ze zijn klaar voor de toekomst. En, ik zou bijna willen zeggen: al diegenen die niet zijn geweest, hebben wat gemist.”